ID-nummer | 16820 |
Skibsnavn | PHILIP |
Kend.bogstav. | NJPT |
Sam-kode | SAM1601 |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 133,48 |
NRT | 123,5 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0005 |
Byg.år | 1873 |
Værft | Skibsbygmester Rasmus H. Møller. Bilbrev 1873-02-18. |
Byg.by | Fåborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dybde i last 10,5 fod (kend.) 88,7 x 20,6 x 10,3 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk. 2 master. Hækbygget, elliptisk spejl, glat stævn med krølle. |
Person-info | Kaptajn A.R. Andersen, 1885. Flere nævnt i (Rosendahl-2) p.93. |
Reg.by | Ærøskøbing |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | HEIMDAL / HEJMDAL |
Omdøbt til | ARLA (Sv.) |
Rederi | Solgt 1901-03-20 til R. Th. Lauritzen, og næ. til PHILIP. |
Rederi før - efter | Solgt 1902-07-29 til August Ekensteen, Viken Sverige og næ. til ARLA (JMTS Reg.nr. 4058). Forlist 1910-10-09 i Bottenhavet, sunket. |
Referencer | Årbog 1959-02. SR-bilag 1960:0018. SR-bilag 1957:0120. KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1959 p.41. Om bygningen. (Flg.) 1875-1885. (SR-bilag) Samme data. (Rosendahl-2) p.93. |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1910 |