Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQSP Sam-kode SAM-1612 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 133,40 NRT 119,99 / 120 / 125 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1877 Værft Skibsbygmester I.C. Sørensen. Bilbrev 1877-02-17. Byg.by Karrebæksminde Byg.land Danmark
Dimension 86,4 x 20,7 x 10,2 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Elliptisk spejl, middelfyldig bov.
Person-infoKaptajn Hans Peter Pedersen, Rudkøbing. Yderligere fire kaptajner nævnes i Rosendahl-2.
Reg.by Thurø Reg.land Danmark Omdøbt fra KARREBÆK Omdøbt til -
Rederi Solgt 1880-05-21 til partrederi på Thurø med BR. hos kaptajn Niels Wilhelm Kaas, og næ. til THURØ. Rederi
før - efter
Forlist 1900-02-16 på rejse fra Sr. Davids, Firth of Forth, til Königsberg. Forladt synkende i Nordsøen.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført til basen. Ved forliset blev besætningen bjærget. (Rosendahl-2) p.3. (ID=93) p.40f. (ID=3486) p.328: Data. Ved forliset blev skibet forladt dagen efter i egen båd og optaget af S/S trawleren MARTIN af Grimsby.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1900

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1877 - 1880 KARREBÆK NQSP B. til Skonnerten Karrebæk A/S, Karrebæksminde, stiftet 1876-05-03.
1880 - 1900 NQSP Solgt 1880-05-21 til partrederi på Thurø med BR. hos kaptajn Niels Wilhelm Kaas, og næ. til THURØ.