ID-nummer | 16896 |
Skibsnavn | THURØ |
Kend.bogstav. | NQSP |
Sam-kode | SAM-1612 |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert 2-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 133,40 |
NRT | 119,99 / 120 / 125 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1877 |
Værft | Skibsbygmester I.C. Sørensen. Bilbrev 1877-02-17. |
Byg.by | Karrebæksminde |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 86,4 x 20,7 x 10,2 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Elliptisk spejl, middelfyldig bov. |
Person-info | Kaptajn Hans Peter Pedersen, Rudkøbing. Yderligere fire kaptajner nævnes i Rosendahl-2. |
Reg.by | Thurø |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | KARREBÆK |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1880-05-21 til partrederi på Thurø med BR. hos kaptajn Niels Wilhelm Kaas, og næ. til THURØ. |
Rederi før - efter | Forlist 1900-02-16 på rejse fra Sr. Davids, Firth of Forth, til Königsberg. Forladt synkende i Nordsøen. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført til basen. Ved forliset blev besætningen bjærget. (Rosendahl-2) p.3. (ID=93) p.40f. (ID=3486) p.328: Data. Ved forliset blev skibet forladt dagen efter i egen båd og optaget af S/S trawleren MARTIN af Grimsby. |
Tidligste år | 1880 |
Seneste år | 1900 |