ID-nummer | 16908 |
Skibsnavn | MAREN |
Kend.bogstav. | NQGH |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnertbrig |
Brugstype | LST |
BRT | 178,70 |
NRT | 166 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1876 |
Værft | Skibsbygmester F. Linde på Warnanäs Varv. Bilbrev 1876-04-28. |
Byg.by | Kalmar |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 94,7 x 20,6 x 10,4 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertbrigrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, afrundet spejl, stævn med krølle. |
Person-info | Kaptajn Jens Morten Rødgaard, Varde. Kaptajn J.H. Svarrer, Fanø. |
Reg.by | Nordby, Fanø |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1876 til Skonnertbriggen Marens Rhederi A/S, Nordby ved kaptajn C.H. Nielsen, Nordby. Senere ændringer i selskabets ledelse. |
Rederi før - efter | Forlist 1877-11-01 på rejse fra Laguna i Mexico til Hamburg, da det i storm drev ind på kysten i Weymouth Bay. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.40. Ved forliset blev besætningen på 7 mand bjærget af Weymouth redningsbåd. Vraget drev senere i land og blev solgt på stedet. genopbygget 1891-05-19 efter salg til J. Albertsen, Karrebæksminde, og næ. til ANNA. Solgt 1904 til Tyskland. |
Tidligste år | 1876 |
Seneste år | 1904> |