Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVLW Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 134,76 NRT 116,26 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0014
Byg.år 1885 Værft Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Bilbrev 1885-03-20. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 88,2 x 20,5 x 10,0 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. Ved WW1 nedrigget til slettopskonnert med fokkerå.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn (S. eller) J.P. Møller, Svendborg. Kaptajn Th. Nielsen. Kaptajn N.M. Nielsen, der faldt over bord ved Bornholm og druknede 1912-12-00. Kaptajn G. Jørgensen, Thurø. Kaptajn Johs. Duus under WW1.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi på Thurø, Svendborg, med BR. hos skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen med 2/12-part. Senere flere ændringer i ejerkredsen (Se Rosendahl-2). Rederi
før - efter
Solgt under WW1 til Sejlskibsrederiet Energi A/S i Svendborg. Forlist 1918-11-21 på rejse fra Cadiz til Færøerne. Sank kort før ankomst.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.32. Ved forliset omkom hele besætningen på 6 mand. S/h foto af besætningen 6 mand plus kaptajn på dækket (uden årstal). (ID=3486) p.285: Data. S/h foto af skibet i britisk havn 1900 set mod bb. side langs kaj. (StD-3) p.370, (ID=491) p.251.
Tidligste år
 
1885 Seneste år
 
1918