ID-nummer | 16969 |
Skibsnavn | SIGNE |
Kend.bogstav. | NTKB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 120,89 |
NRT | 111,5 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0010 |
Byg.år | 1882 |
Værft | Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Bilbrev 1882-11-13. |
Byg.by | Thurø, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 85,7 x 19,5 x 9,6 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. 1 dæk, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle. |
Person-info | Kaptajn H.J. Hansen, Thurø. Kaptajn J.S.H. Wilsøe, Svendborg. |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos sejlmager J. Jørgensen med 5/24-part. |
Rederi før - efter | Forlist 1892-12-24, men anmeldt 1893-03-20, under lastning i Mogador, Marokko. Strandet på åben kyst i høj sø. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.7. Ved forliset blev besætningen bjærget i egne både. (ID=3486) p.318: Skibet efter forliset blev genopbygget og sejlede l LR 1901 som NOSSA SENHORA DE NAZARETH af Aveiro Portugal. (ID=491) p.252. (StD-1) p.293. (StD-3) p.386. |
Tidligste år | 1882 |
Seneste år | 1902> |