ID-nummer | 16973 |
Skibsnavn | SKIRNER |
Kend.bogstav. | NSQG |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert 2-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 138,42 |
NRT | 120,33 |
DW | 230 c. |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0008 |
Byg.år | 1881 |
Værft | Skibsbygmester Rasmus Wilhelm Møller. Bilbrev 1881-04-15. |
Byg.by | Troense, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 93,7 x 20,5 x 9,9 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle. |
Person-info | Kaptajn S. Nielsen, Troense. Yderligere 6 kaptajner nævnt i Rosendahl-2. Kaptajner nævnt i (ID=348&): J. Nielsen, H.L. Nielsen og H.R. Pilegaard. |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til partrederi i Svendborg med BR. hos C.R. Møller, Troense, senere BR. hos kaptajn J. Nielsen, Troense. |
Rederi før - efter | Forlist 1906-09-22 på rejse fra Umeå til Alblasserdam efter kollision med S/S HARRIET af England. Kondemneret. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.59. Efter forliset blev vraget solgt til Holland. (StD-2) p.136-137. (ID=3486) p.93ff + p.320: Erindring om en rejse som mønstret ungmand i 1899. |
Tidligste år | 1880 |
Seneste år | 1906 |