ID-nummer | 16987 |
Skibsnavn | SØMANDEN |
Kend.bogstav. | NFDG |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 100,96 / 107,52 / 105,30 |
NRT | 92 |
DW | - |
Klstr. | 52,5 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1849 |
Værft | Skibsbygmester N.J.E. Møller. Bilbrev 1849-12-07. |
Byg.by | Hobro |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 72,3 x 19,3 x 9,9 feet (kend.) (2 variantmål nævnt i Rosendahl-2) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, stævnmed skæg og krølle. |
Person-info | Kaptajn Peter Frandsen Lund, København. Yderligere fem kaptajner nævnt i Rosendahl-2. |
Reg.by | København / Kastrup / Samsø |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til kaptajn H.C. Giese, København. Fra 1873 ejet af Gieses enke. Solgt 1875 til Oscar Petersen, Kastrup. |
Rederi før - efter | Solgt 1883 til grosserer J.P. Bryde, København. Solgt 1891 til M. Gylling, Tranebjerg, Samsø. Solgt 1901 til Landskrona, Sverige. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.98. |
Tidligste år | 1849 |
Seneste år | 1901> |