Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYIA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2875 / 2824 NRT 1655 / 1687 DW 4265 Klstr. -
BT - NT - IMO 5108912 Byg.nr. 0001
Byg.år 1943 Værft Foundation Maritime- Afløb 1942-10-22. Afleveret 1943-04-27. Reg.nr. C-28. Byg.by Pictou. N.S. Byg.land Canada
Dimension 312,8 x 46,5 x 22,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1280 iHK triple expansion maskine til oliefyr fra Dominion Bridge Co., Montreal.
TeknikMat. Stål. Fart 9 knob, 1 dæk, 2 master, 3 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TATUK (Can.) ex VICTORIA PARK (Can.) Omdøbt til ESTER (Lib.)
Rederi B. til Park Steamship Co. (Government Co.) som VICTORIA PARK. Solgt 1946-11-26 til Johnson, Walton Steamships, Vancouver, og næ. til TATUK (VDQG Reg.nr. 174.151), hvis aktiemajoritet beroede hos EAS, København. Indfl. 1948---- Rederi
før - efter
Indfl. 1948-10-26 A. til Bothnia D/S A/S, København, og næ. til KALØ. Solgt 1957-04-00 A. til Panagua Steam Ship Corp., Monrovia, og næ. til ESTER. Solgt 1964 til Marcorona Compania Naviera, Monrovia, og næ. til SAN JOHN P. Solgt 1965 til Ridal A/B, Helsinki, og næ. til RAMSDAL I (OGPV). Solgt 1966 til Maderas del Darien, Barranquillla, Colombia, og næ. til RIO ATRATO. Solgt 1974 til Co. Agropecuaria y Maritima Santa Rosa, Barranquilla. Oph. efter 1982 i Turbo, Colombia.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.42. (Mir.)
Tidligste år
 
1943 Seneste år
 
1982>