ID-nummer | 17041 |
Skibsnavn | KVIK |
Kend.bogstav. | NSBG |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Slettopskonnert 3-m. / SMH |
Brugstype | LST |
BRT | 269 |
NRT | 197 |
DW | 360 c. |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1912 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | Martenshoek |
Byg.land | Holland |
Dimension | Dybde i last 10,3 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Slettopskonnertrigning 3-m. + Diesel 70 iHK motor. |
Teknik | Mat. stål, 1 dæk, 3 master, sortmalet med hvid skandækstribe. |
Person-info | Kaptajn A. Harsbø, 1913. Kaptajn N. Storm, 1913 ved forliset. |
Reg.by | Nykøbing M |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til kulhandler F.L. Knakkergaard, Nykøbing M. |
Rederi før - efter | Forlist 1913-11-00 på rejse fra Rudkøbing til Lossiemouth under storm i Skagerak, hvor ladningen forskubbede sig, og skibet kæntrede. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Flg.) 1913. (BogID3500) p.36: Foto af skibet på bedding. (Søulyk.) 1913 nr.25, dig.p. 8: Ved forliset blev besætningen på 7 mand og kaptajnen bjærget, da de en efter en sprang i vandet fra det synkende skib og blev optaget af S/S HEBE af Odense og senere landsat i Århus. |
Tidligste år | 1912 |
Seneste år | 1913 |