Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGKJ Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 79,75 / 76 NRT - DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1851 Værft Skibsbygmester Christian Jensen. Bilbrev 1851-02-05. Byg.by Sønderho, Fanø Byg.land Danmark
Dimension 64,6 x 18,5 x 8,5 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. Fladt spejl, skarp stævn uden pynt.
Person-infoKaptajn Jep Hansen Meinertz, Fanø. Kaptajn Bole Petersen, Ålborg. Kaptajn Jens Anthonisen, Ribe.
Reg.by Sønderho, Fanø / Ålborg / Sønderho Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Sønderho med BR. hos kaptajn Søren Jessen Meinertz med 12/16-part. Solgt 1875 til fuldmægtig Conrad Sophus Borup, Ålborg, uden næ. Solgt 1876 til kaptajn Jens Anthonisen, Sønderho, uden næ. Rederi
før - efter
Videresolgt af kaptajn Anthonisen til Skonnerten Fortuna's Rederi A/S, Sønderho, stiftet 1876-03-01. Forlist 1879-12-03 på rejse fra Hartlepool til Esbjerg og blev pga. læk forladt på Doggerbank. Skibet blev drivende ført til Grimsby og solgt for bjærgelønnen.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.40: Besætningen forlod skibet, da den ikke længere kunne klare pumpearbejdet. Besætningen på 5 mand blev optaget af engelsk fisker og landsat i Hull. (BogID3499) p.6: Foto af skibsportræt af skibet udført 1853 af marinemaler M. Truelsen, Altona.
Tidligste år
 
1851 Seneste år
 
1880