Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFCT Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 203 / 202,54 / 203,36 NRT 191,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1870 Værft Skibsbygmester H. Illum. Bilbrev 1870-06-11. Byg.by Middelfart Byg.land Danmark
Dimension 107,2 x 23,0 x 10,9 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, kobberforhudet, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, stævn med skæg og krølle og skjold.
Person-infoKaptajn Carl Peter Knudsen Limschou, Lemvig. Kaptajn H.J.M.S. Raarup, København. Kaptajn Casper Peder Holm, Fanø. Kaptajn Peder Pedersen Holm, Fanø.
Reg.by Middelfart / København / Nordby, Fanø Reg.land Danmark Omdøbt fra WENUS Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Middelfart med BR. hos skibsbygmester H. Illum med 14/24-part. Fra 1876 blev kaptajn C.P. Knudsen eneejer og solgte skibet til Venus's Rhederi A/S, Kbh., stiftet 1876-10-28. Rederi
før - efter
Solgt 1878 til Skonnertbriggen Venus's Rhederi A/S, Nordby, stiftet 1878-03-31, uden næ. med bestyrelse hos M.J. Mortensen til sin død 1881, efterfulgt af toldassistent Jørgen Pedersen Holm, Vejle og fra 1883 Kbh. Solgt 1887-06-18 A. til Reutz / Reeutz & Leibben, Itzehoe.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.206: Navngivet WENUS, fra 1872 næ. til VENUS. Hjs. fra 1876 Kbh. Hjs. fra 1878 Nordby. Limschou ses også stavet Leinschou.
Tidligste år
 
1870 Seneste år
 
1887>