Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSMT Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 144,58 / 145 NRT 123,64 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0001
Byg.år 1880 Værft Skibsbygmester Niels Peter Petersen. Afløb 1879-12-00. Bilbrev 1880-11-15. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 94,6 x 21,0 x 9,8 fod (kend.) 95,2 x 23,2 x 10,1 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. Fra 1903-05-19 omb. til 3-m. skonnert.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, stævn med galion og krølle.
Person-infoKaptajn C.V. Pedersen, Thurø. Kaptajn H.V. Chr. Andersen, Thurø. Kaptajn Claus Chr. Clausen, Gudme. Kaptajn C.F. Bentzen, Fåborg.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsreder R.P. Pedersen med 7/16-part. Fra 1882 og endnu 1886 BR. hos kaptajn Carl Valdemar Pedersen, Thurø. Rederi
før - efter
Fra 1905-03-16 R. kaptajn Carl Frederik Bentzen indtrådt i partnerkredsen. Forlist 1916-09-14 på rejse fra Rønne til Kristiansand. Sunket ved Lappegrund efter kollision med S/S PROGRES af København (ID=1271).
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.131. (Fred.) p.171. (ID=3486) p.11 + p.204f: Bygget under tilsyn af Jørgen Ring Andersen, da det var Petersens første selvstændige arbejde. JRA. var onkel til N.P. Petersen. Note om forliset.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1916