ID-nummer | 17102 |
Skibsnavn | MEE THOLSTRUP |
Kend.bogstav. | OYYP |
Sam-kode | SAM-1626 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | GAS |
BRT | 299,76 / 300 |
NRT | 167,01 |
DW | 330 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6603177 |
Byg.nr. | 0245 |
Byg.år | 1965 |
Værft | Frederikshavn Værft & Tørdok A/S. Afløb 1965-11-02. Afleveret 1965-12-21. Reg.nr. D-2052. |
Byg.by | Frederikshavn |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 153,11 x 26,8 x 8,11 feet og 137,10 x 26,7 x 9,10 feet (LR.) |
Maskine | Diesel 450 iHK 8-cyl. 4SA motor fra Davey, Paxman & Co. Fra 1974 500 iHK 6-cyl. 4SA Grenaa motor. |
Teknik | Fart 10,25 knob, fra 1974 op til 11,5 knob. Gastankskib. 1 dæk, 2 cyl.tanke for flydende LPG. Maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MANANGAREZA (Madag.) |
Omdøbt til | MEE (Fin.) |
Rederi | Indfl. 1972-03-14 R. fra Madagascar som MANANGAREZA til direktør Knud Tholstrup, Vedbæk, og næ. til MEE THOLSTRUP, hjs. Kbh. (OYYP Reg.nr. D-2052). |
Rederi før - efter | Overgået 1982 til Kosan Tankers A/S, København, uden næ. Solgt 1985 til Rymittylan Marirakenne Oy, Rymattyla Fin. og næ. til MEE. Overgået 1994 til Oy Merirakenne, Turku, uden næ. Solgt 2004 til Russisk rederi og omb. til TK for bunkring. |
Referencer | KOP-3. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.331. (Mir.) |
Tidligste år | 1972 |
Seneste år | 2004> |