ID-nummer | 17116 |
Skibsnavn | MERCANDIAN CARRIER |
Kend.bogstav. | OUZC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1599,98 / 699,98 |
NRT | 997,99 / 426,48 |
DW | 2952 / 3050 - 1600 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 7358676 |
Byg.nr. | 0351 |
Byg.år | 1974 |
Værft | Frederikshavn Værft & Tørdok A/S. Afløb 1974-10-16. Afleveret 1974-12-09. Reg.nr. 2168. |
Byg.by | Frederikshavn |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 257,7 x 42,11 x 13,1 / 18,7 feet (BB) og 232,4 x 42,8 x 23,0 feet (LR.) |
Maskine | Diesel 2200 iHK 16-cyl. 4SA Alpha-Diesel motor type 16V23HU. |
Teknik | Fart 13 knob. 2 dæk åben og lukket shelterdæk type, 2 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter, isklasse C. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | LAXFOSS (Isl.) |
Rederi | B. til Partrederi i København, med BR. hos Per Henriksen, Mercandia Rederierne, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1977-06-00 til H/f Eimskipafelagid Islands, Reykjavik, og næ. til LAXFOSS (TFDB). Solgt 1983 og næ. til URSULA af Antigua. Solgt 1989 og næ. til SANG THAI QUEEN af Bangkok. Solgt 1994 og næ. til QIN HAI 108 af Panama. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.102. (Mir.) |
Tidligste år | 1974 |
Seneste år | 1994> |