ID-nummer | 17164 |
Skibsnavn | BORGHOLM |
Kend.bogstav. | NDHR |
Sam-kode | SAM-1637 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1810 |
NRT | 1131,87 |
DW | 2380 + 315 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5614393 |
Byg.nr. | 0019 |
Byg.år | 1889 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1889-08-27. Afleveret 1889-10-16. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 272-6, Lgd.o.st. 260-0, Br.o.st. 37-0, Dybde m. 16,6 fod (værft) |
Maskine | Dampmaskine 190 nHK, 850 iHK, triple expansion type, værftets. |
Teknik | Fart 10,86 knob prøvetur. 2 dæk, spardæk partielt type. |
Person-info | Kaptajn C.G. Kayser, fra nyb. 1889. |
Reg.by | Ålborg |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | HEIMBURG (Ty.) |
Omdøbt til | ANNA BUSCK (Fr.) |
Rederi | B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland. Se mellemliggende historie under ID=7572. Solgt 1922 til Rederiet Borgholm A/S, Ålborg, og næ. til BORGHOLM. |
Rederi før - efter | Solgt 1922 til R. Busck & Co., Marseilles, og næ. til ANNA BUSCK. Overtaget 1927 af Cie. Nouvelle de Navigation Busck, Marseilles, uden næ. Oph. 1932. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-22. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:1253. H&S 1996:3019. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3019 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3019) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger Spanterids, lasteplan. Tegninger og specifikationer gælder også søsterskibene byg. nr. 29 og 30. (Mir.) |
Tidligste år | 1922 |
Seneste år | 1932 |