Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDHR Sam-kode SAM-1637 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1810 NRT 1131,87 DW 2380 + 315 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614393 Byg.nr. 0019
Byg.år 1889 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1889-08-27. Afleveret 1889-10-16. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 272-6, Lgd.o.st. 260-0, Br.o.st. 37-0, Dybde m. 16,6 fod (værft) Maskine Dampmaskine 190 nHK, 850 iHK, triple expansion type, værftets.
TeknikFart 10,86 knob prøvetur. 2 dæk, spardæk partielt type.
Person-infoKaptajn C.G. Kayser, fra nyb. 1889.
Reg.by Ålborg Reg.land Tyskland Omdøbt fra HEIMBURG (Ty.) Omdøbt til ANNA BUSCK (Fr.)
Rederi B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland. Se mellemliggende historie under ID=7572. Solgt 1922 til Rederiet Borgholm A/S, Ålborg, og næ. til BORGHOLM. Rederi
før - efter
Solgt 1922 til R. Busck & Co., Marseilles, og næ. til ANNA BUSCK. Overtaget 1927 af Cie. Nouvelle de Navigation Busck, Marseilles, uden næ. Oph. 1932.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-22. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3019.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3019 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3019) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger Spanterids, lasteplan. Tegninger og specifikationer gælder også søsterskibene byg. nr. 29 og 30. (Mir.)
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1932

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1889 - 1922 HEIMBURG (Ty.) - B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland.
1922 - 1932 NDHR B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland. Se mellemliggende historie under ID=7572. Solgt 1922 til Rederiet Borgholm A/S, Ålborg, og næ. til BORGHOLM.