Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMKT Sam-kode SAM-1638 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2187 NRT 1400 DW 2784 + 366 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600877 Byg.nr. 0061
Byg.år 1896 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1896-10-17. Afleveret 1896-11-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 290-0, Lgd.o.st. 278-6, Br.p.sp. 40-4, Dybde m. 18-6 feet (værft). Og (Fred.): 280,1 x 40,5 x 22,8 mask. 16,1 / 18,9 feet . Maskine Dampmaskine 184 nHK, 750 iHK til 800 iHK, triple expansion maskine værftets type.
TeknikFart 9,84 knob prøvetur. Hoved- og quarterdæk. 366 ts. kul. Depl. 1460 ts. NRT er British Rule. 1 dæk og partielt awningdæk. 2 master, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra REGINA (Dk.) ex REGISNA (Ty.) Omdøbt til GEORGE J. GOULANDRIS (Gr.)
Rederi Indfl. 1903 til Vulcan D/S A/S, København, uden næ. og videresolgt 1903-08-17 R. til Mercur D/S A/S, København, og næ. til BERLIN. Rederi
før - efter
Solgt 1916-09-28 A. og 1916-11-06 R. via skibsreder Torben Nielsen, Kbh. til Patria D/S A/S, Kbh. uden næ. Solgt 1925-08-31 R. til Goulandris Brothers, Andros Gr., og næ. til GEORGE J. (eller G.) GOULANDRIS. Solgt 1929 til N. & G. Simbouras, Andros, uden næ. Solgt 1936-01-0 til Joseph Constantin Steamship Line, Middlesbrough og videresolgt til oph. 1936 i Hendrik-Ido-Ambacht i Holland.
ReferencerHSM R-26. HSM R-45. KOP-1. H&S registr.H&S 1992:0344. H&S 1996:3061.
Bemærkninger(H&S 1996:3061 = HSM R-26) Generalarrangement. (H&S 1992:0344 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3061) HSM-karton: Kapacitetsplan. (Mir.)
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1936

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1896 - 1903 REGINA (Ty.) (og Dk.) - B. til rederiet H. Schuldt, Flensborg, Tyskland.
1903 - 1936 NMKT Indfl. 1903 til Vulcan D/S A/S, København, uden næ. og videresolgt 1903-08-17 R. til Mercur D/S A/S, København, og næ. til BERLIN.