ID-nummer | 17166 |
Skibsnavn | BERLIN |
Kend.bogstav. | NMKT |
Sam-kode | SAM-1638 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2187 |
NRT | 1400 |
DW | 2784 + 366 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600877 |
Byg.nr. | 0061 |
Byg.år | 1896 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1896-10-17. Afleveret 1896-11-21. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 290-0, Lgd.o.st. 278-6, Br.p.sp. 40-4, Dybde m. 18-6 feet (værft). Og (Fred.): 280,1 x 40,5 x 22,8 mask. 16,1 / 18,9 feet . |
Maskine | Dampmaskine 184 nHK, 750 iHK til 800 iHK, triple expansion maskine værftets type. |
Teknik | Fart 9,84 knob prøvetur. Hoved- og quarterdæk. 366 ts. kul. Depl. 1460 ts. NRT er British Rule. 1 dæk og partielt awningdæk. 2 master, 4 lastrum, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | REGINA (Dk.) ex REGISNA (Ty.) |
Omdøbt til | GEORGE J. GOULANDRIS (Gr.) |
Rederi | Indfl. 1903 til Vulcan D/S A/S, København, uden næ. og videresolgt 1903-08-17 R. til Mercur D/S A/S, København, og næ. til BERLIN. |
Rederi før - efter | Solgt 1916-09-28 A. og 1916-11-06 R. via skibsreder Torben Nielsen, Kbh. til Patria D/S A/S, Kbh. uden næ. Solgt 1925-08-31 R. til Goulandris Brothers, Andros Gr., og næ. til GEORGE J. (eller G.) GOULANDRIS. Solgt 1929 til N. & G. Simbouras, Andros, uden næ. Solgt 1936-01-0 til Joseph Constantin Steamship Line, Middlesbrough og videresolgt til oph. 1936 i Hendrik-Ido-Ambacht i Holland. |
Referencer | HSM R-26. HSM R-45. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1992:0344. H&S 1996:3061. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3061 = HSM R-26) Generalarrangement. (H&S 1992:0344 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3061) HSM-karton: Kapacitetsplan. (Mir.) |
Tidligste år | 1903 |
Seneste år | 1936 |