Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQGT Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 158,97 / 151,46 NRT - / 131,27 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0001
Byg.år 1876 Værft Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Bilbrev 1876-08-12. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 94,9 x 20,6 x 10,4 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn I.L. Mouritzen, Gudme. Kaptajn P.M. Pedersen, Gudme. Kaptajn S.R. Mouritzen, Gudme. Kaptajn A. Michaelsen, 1913.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg BR. hos skibsreder L. Jørgensen med 6/32-part og kaptajn I.L. Mouritzen med 11/32-part med fler partnere. Senere flere ændringer i anpartsgruppen. Rederi
før - efter
Fra 1894-01-01 var BR. hos Skibsbygmester Jens Philip Jørgensen, Thurø, Svendborg. Stadig ejet 1910 af anpartsselskabet. Sidste år i Skibslisten 1913. Forlist 1913-12-00 på rejse fra Nakskov til Stavanger. Sunket ved Lysekil.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=3486) p.15 + 75. Erindring fra besætningsmedlem i 1897 som letmatros. (Rosendahl-2) p.41. Data. (ID=491) p.151: Foto af skibet i St. Petersborg, bøjefortøjet. (Fred.) p.534 A-Cå: Data. Ved forliset omkom besætningen.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1913