Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDMP Sam-kode SAM-1641 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 167 NRT 147 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0052
Byg.år 1891 Værft Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Bilbrev 1891-09-08. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 99,8 x 21,0 x 10,4 fod (kend.) 102,8 x 21,6 x 11,7 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning 3-m.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master. Hækbygget, halvrundt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn Chr. Petersen, fra ny og endnu 1895. Kaptajn H.C. Hermansen, 1903. Kaptajn M.E. Olsen, 1904- Kaptajn J. Skov, 1910-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til PHILIP
Rederi B. til egen regning af skibsbygmester Jørgen Ring Andersen, Svendborg., og endnu reder 1911. Rederi
før - efter
Solgt 1912 til Sejlskibsselskabet 3-mst. skonnert Philip A/S, Thurø.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Flg.) 1893, 1895, 1903. (Rosendahl-2) p.152.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1912

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1891 - 1912 NDMP B. til egen regning af skibsbygmester Jørgen Ring Andersen, Svendborg., og endnu reder 1911.
1912 - 1919 PHILIP NDMP Solgt 1912 til Sejlskibsselskabet 3-mst. skonnert Philip A/S, Thurø, ved R.W. Rasmussen, Thurø, og næ. til PHILIP.