ID-nummer | 17191 |
Skibsnavn | FANNY |
Kend.bogstav. | NFMS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 76,63 |
NRT | 40,26 |
DW | 100 + kul |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0055 |
Byg.år | 1892 |
Værft | Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Bilbrev 1892-10-04. Reistreret 1892-10-17. |
Byg.by | Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 82,6 x 15,0 x 7,3 fod maskinrum 16,5 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 16 nHK og 64 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Eriksbergs Mekaniska Verkstad A/B, Göteborg. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, rundt spejl, glat stævn. |
Person-info | Kaptajn C. Jørgensen, fra ny. |
Reg.by | Kerteminde |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Kerteminde med BR. hos hotelejer W. Tornøe. Partnere også Firma Elias B. Muus, Odense m.fl. |
Rederi før - efter | Forlist 1906-07-15 på rejse fra Ålborg til Sakskøbing. Brændt i søen efter ild i kedelrummet. Sunket i Kattegat. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.74: Ved forliset blev besætningen bjærget. |
Tidligste år | 1892 |
Seneste år | 1906 |