Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFMS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 76,63 NRT 40,26 DW 100 + kul Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0055
Byg.år 1892 Værft Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Bilbrev 1892-10-04. Reistreret 1892-10-17. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 82,6 x 15,0 x 7,3 fod maskinrum 16,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 16 nHK og 64 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Eriksbergs Mekaniska Verkstad A/B, Göteborg.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, rundt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn C. Jørgensen, fra ny.
Reg.by Kerteminde Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Kerteminde med BR. hos hotelejer W. Tornøe. Partnere også Firma Elias B. Muus, Odense m.fl. Rederi
før - efter
Forlist 1906-07-15 på rejse fra Ålborg til Sakskøbing. Brændt i søen efter ild i kedelrummet. Sunket i Kattegat.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.74: Ved forliset blev besætningen bjærget.
Tidligste år
 
1892 Seneste år
 
1906