Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGMF Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 199,26 NRT 178,70 DW 330 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0034
Byg.år 1893 Værft Skibsbygmester Christian Bom. Registreret færdigt 1894-04-06 R. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 107,3 x 25,6 x 11,2 feet (LR.) Maskine Sejl. Bramsejlskonnertrigning 3-m.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn Christensen, Thurø, som ny og i 1895. Kaptajn K.L. Rasmussen, 1904-.
Reg.by Svendborg / Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. for egen regning skibsbygmester Christian Bom. Fra 1898 overtaget af Partrederi på Thurø med BR. hos skibsmægler Rasmus S. Hansen. Rederi
før - efter
Solgt 1918-05-23 R. til Rederiet Falken A/S, Svendborg, hjs. Thurø. Solgt 1923-12-10 R. til Det danske Sejlskibsselskab A/S, Svendborg, hjs. Thurø, fra 1926-08-11 R. hjs. Marstal. Solgt 1928-01-07 R. til skibsreder E.B. Kromann, Marstal.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ID3486) p.220. (Fred.) p.322. På rejse fra Bayonne til Cardiff bjærgede skibet 1895-01-00 i Biscayen en redningsbåd med 4 søfolk i live og to døde fra S/S ROWAN af Glasgow, der havde fået lugerne slået ind og var vandfyldt samt med ladning af erts, og skibet var sunket omgående. (JM) I feltet "Rederi, senere" er data fra kilden (Fred.) indsat. Her følger data fra kilden (ID3486 p.220): Solgt 1919 til til E.B. Kromann, Marstal. Havde havari 1924 ved kollision med SVEND PII (ID=10624) i Østersøen, stævnen knust, kondemneret. Solgt til Sverige og næ. til FYLGIA af Marstrand. Forlist 1932. (Søulyk.) 1924 nr. 121 p.23: Oplysningerne om kollisionen stemmer med kilde (ID3486 p.220).
Tidligste år
 
1893 Seneste år
 
1932