ID-nummer | 17281 |
Skibsnavn | FYLLA |
Kend.bogstav. | NGMF |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert 3-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 199,26 |
NRT | 178,70 |
DW | 330 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0034 |
Byg.år | 1893 |
Værft | Skibsbygmester Christian Bom. Registreret færdigt 1894-04-06 R. |
Byg.by | Thurø, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 107,3 x 25,6 x 11,2 feet (LR.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 3-m. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master. |
Person-info | Kaptajn Christensen, Thurø, som ny og i 1895. Kaptajn K.L. Rasmussen, 1904-. |
Reg.by | Svendborg / Marstal |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. for egen regning skibsbygmester Christian Bom. Fra 1898 overtaget af Partrederi på Thurø med BR. hos skibsmægler Rasmus S. Hansen. |
Rederi før - efter | Solgt 1918-05-23 R. til Rederiet Falken A/S, Svendborg, hjs. Thurø. Solgt 1923-12-10 R. til Det danske Sejlskibsselskab A/S, Svendborg, hjs. Thurø, fra 1926-08-11 R. hjs. Marstal. Solgt 1928-01-07 R. til skibsreder E.B. Kromann, Marstal. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ID=3486) p.220. (Fred.) p.322. På rejse fra Bayonne til Cardiff bjærgede skibet 1895-01-00 i Biscayen en redningsbåd med 4 søfolk i live og to døde fra S/S ROWAN af Glasgow, der havde fået lugerne slået ind og var vandfyldt samt med ladning af erts, og skibet var sunket omgående. (JM) I feltet "Rederi, senere" er data fra kilden (Fred.) indsat. Her følger data fra kilden (ID=3486 p.220): Solgt 1919 til til E.B. Kromann, Marstal. Havde havari 1924 ved kollision med SVEND PII (ID=10624) i Østersøen, stævnen knust, kondemneret. Solgt til Sverige og næ. til FYLGIA af Marstrand. Forlist 1932. (Søulyk.) 1924 nr. 121 p.23: Oplysningerne om kollisionen stemmer med kilde (ID=3486 p.220). |
Tidligste år | 1893 |
Seneste år | 1932 |