Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPLR Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 147,56 / 142,80 / 143 NRT 135,5 / 130 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0038
Byg.år 1875 Værft Skibsbygmester Peter Troensegaard. Bilbrev Thurø 1875-10-25, mens kilde (ID=491) siger leveret fra Øxenbjerg. Omb. 1881-11-23 af samme (rekonstruktionsattestdato). Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 92,3 x 20,6 x 10,1 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle. Omb. 1881.
Person-infoKaptajn J.M. Jensen, Gudme. Kaptajn P. Jørgensen, Thurø. Kaptajn J. Jørgensen, Thurø. Kaptajn H.L. Rasmussen. Kaptajn C.H. Petersen.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsreder C. Jensen med 4/16-part. Fra 1890 med BR. hos gårdejer H.P. Jensen med 2/16-part, og endnu 1899.. Rederi
før - efter
Forlist 1906-10-17 på rejse fra Königsberg til Umeå. Strandet og sunket ud for Wasa.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.186: Forkert kaldesignal (NPLK) i kilden. Det korrekte NPLR fra (Flg.). (Flg.) 1889, 1899. (Fred.) p.387. (ID=491) p.230. (ID=3486) p.234: Data.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1906