Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHVM Sam-kode - Rig-Maskine Sletskonnert Brugstype LST
BRT 100,26 NRT 95,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0025
Byg.år 1872 Værft Skibsbygmester Peter Troensegaard, Saugskær. Bilbrev 1872-06-27. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 74,8 x 19,4 x 9,4 fod (kend.) Maskine Sejl. Sletskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget med halvrundt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn H.P. Henriksen, Thurø. Kaptajn C.P. Henriksen, Rudkøbing, 1889. Yderligere 3 er nævnt i (Rosendahl-2).
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi på Thurø med BR. hos C.P. Henriksen og senere eller tidligere P.H. Hansen med 1/8-part. Rederi
før - efter
Ejer eller BR. 1889 Kaptajn og også fører C.P. Henriksen, Thurø, og endnu ejer 1893. Sidste år i skibslisten 1893. Forlist 1894-09-05 og sunket. Sejlet i sænk på rejse fra Hamburg til Ystad af S/S MONICA af London.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.31. (ID=114) p.200: S/h foto af skibsportræt af skibet i søen med fuld sejlføring set mod bb. side (anført med byggeår 1876). (ID=3486) p.176: Data: Ved forliset blev besætningens fire mand taget op med tovender fra dampskibet. Kokken blev senere taget op fra redningsbåd, men var da død.
Tidligste år
 
1872 Seneste år
 
1894