Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDTR Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 152,52 NRT 131,85 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0009
Byg.år 1870 Værft Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1870-04-12. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 93,7 x 20,5 x 10,5 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle. Kobberforhudet.
Person-infoKaptajn P.L. Bang, Rudkøbing, fører fra ny, i 1878, 1881, 1888, 1891 og 1892. Yderligere 4 kaptajner er nævnt i (Rosendahl-2).
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester Carl Julius Jensen med 16/72-part. Efter flere ændringer i partnerkredsen var kapitalen delt op i 1880-parter, hvor C.J.J. havde 480 dele. Senere BR. hos E.W.v.d. Hude. Rederi
før - efter
Solgt 1909-03-30 til Johannes Andersson, Ystad, uden næ. (JRLV reg.nr. 5000). Forlist 1911-11-00 i Østersøen på rejse fra Gefle til Danmark med tømmer.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=3486) p.316: Gik i langfart. Var 1885 på Cuba. Omrigget 1894 til bramsejlsskonnert. (Fred.) p.347. (Rosendahl-2) p.170. (ID491) p.98: Gengivelse af farve skibsportræt malet af H. Reimers, Kiel. Omrigget 1894 til bramsejlsskonnert. (ID=3486) p.316: Data.
Tidligste år
 
1870 Seneste år
 
1911