ID-nummer | 17351 |
Skibsnavn | SAGA |
Kend.bogstav. | NDTR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnertbrig |
Brugstype | LST |
BRT | 152,52 |
NRT | 131,85 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0009 |
Byg.år | 1870 |
Værft | Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1870-04-12. |
Byg.by | Troense, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 93,7 x 20,5 x 10,5 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertbrigrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle. Kobberforhudet. |
Person-info | Kaptajn P.L. Bang, Rudkøbing, fører fra ny, i 1878, 1881, 1888, 1891 og 1892. Yderligere 4 kaptajner er nævnt i (Rosendahl-2). |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester Carl Julius Jensen med 16/72-part. Efter flere ændringer i partnerkredsen var kapitalen delt op i 1880-parter, hvor C.J.J. havde 480 dele. Senere BR. hos E.W.v.d. Hude. |
Rederi før - efter | Solgt 1909-03-30 til Johannes Andersson, Ystad, uden næ. (JRLV reg.nr. 5000). Forlist 1911-11-00 i Østersøen på rejse fra Gefle til Danmark med tømmer. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ID=3486) p.316: Gik i langfart. Var 1885 på Cuba. Omrigget 1894 til bramsejlsskonnert. (Fred.) p.347. (Rosendahl-2) p.170. (ID491) p.98: Gengivelse af farve skibsportræt malet af H. Reimers, Kiel. Omrigget 1894 til bramsejlsskonnert. (ID=3486) p.316: Data. |
Tidligste år | 1870 |
Seneste år | 1911 |