Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKRG Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 228,11 / 222,94 NRT 218,5 / 199,87 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0016
Byg.år 1873 Værft Skibsbygmester Lars Kaas Hansen, Gambøt. Bilbrev 1873-09-24. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 110,8 x 22,9 x 11,6 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, forhudet med yellow metal, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Laurits Hansen, Svendborg, fra ny. Yderligere fire kaptajner nævnt i Rosendahl-2. Kaptajn M.M- Funch, Svendborg.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med brygger H.P. Møller, som BR. med 3/18-part. Senere BR. hos kæmner Th. C. Hansen, samt flere ændringer i partnerkredsen. Gik i Vestindienfart. Rederi
før - efter
Forlist 1898-11-09 på rejse fra Harburg til Leith. Oversejlet af engelsk trawler DUKE OF WELLINGTON i Nordsøen ca. 40 sm SE for Longstone. Sank.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.320: Ved forliset blev besætningen bjærget af trawleren. (Flg.) 1887. (Rosendahl-2) p.21. (ID=3486) p.220: Data.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1898