Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFWJ Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert / topsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 111,92 / 112 NRT 96 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0011
Byg.år 1893 Værft Skibsbygmester Niels Peter Petersen, Gambøt. Bilbrev 1893-06-13. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 82,6 x 20,0 x 9,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. Senere omb. til topsejlsskonnert.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn H.P. Mortensen, Thurø, fra ny. Kaptajn J.M. Rasmussen. Kaptajn G.W. Wilde. Kaptajn A. Nielsen, Hellerup, omkom ved forliset.
Reg.by Svendborg / Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester N.P. Petersen med 7/100-parter. Rederi
før - efter
Solgt 1919-08-04 til A/S ved J. Andersen, Korsør. Forlist 1920-01-29 på rejse fra Dysart til Korsør med kul. Under ankring i Ålbæk Bugt strandet ud for Hulsig i SE-snestorm.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=3486) p.277: Ved forliset omkom kaptajnen og en matros, mens kokken selv svømmede i land og to mand blev bjærget med båd fra land. To s/h fotos af skibet hhv. i havn uden sejlføring set agtenfra, og set som sunket skib med rigningen over vandspejlet ved Hulsig. (StD-3) p.367. (Rosendahl-2) p.105. (ID=491) p.250. (Søulyk.) 1920 nr.363 p.51.
Tidligste år
 
1893 Seneste år
 
1920