Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRWM Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 220 / 219,86 NRT 186 / 185,87 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0047
Byg.år 1912 Værft Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Afløb 1911. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 12 feet (kend.) Og 113,8 x 26,6 x 11,7 feet (LR.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 3-m.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn Carl Petersen, fra ny.
Reg.by Thurø, Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Sejlskibsselskabet Dagmar A/S ved skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Thurø som BR. Rederi
før - efter
Forlist 1924-01-og -01-09 i Den Engelske Kanal på rejse fra Bordeaux til Sverige. Kollideret med barken OAKHURST (ID=12082). Skibet sank efter de to skibe var frigjort fra hinanden.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=3486) p.181: Data. Efter forliset blev besætningen, der havde fået en af OAKHURST både, optaget af S/S ASHTON af Guernsey. De skibbrudne blev landsat senere i Portsmouth. (StD-3) p.311. (Fred.) p.6 D-K: Data.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1924