ID-nummer | 17428 |
Skibsnavn | DAGMAR |
Kend.bogstav. | NRWM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert 3-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 220 / 219,86 |
NRT | 186 / 185,87 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0047 |
Byg.år | 1912 |
Værft | Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Afløb 1911. |
Byg.by | Thurø, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dybde i last 12 feet (kend.) Og 113,8 x 26,6 x 11,7 feet (LR.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 3-m. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master. |
Person-info | Kaptajn Carl Petersen, fra ny. |
Reg.by | Thurø, Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Sejlskibsselskabet Dagmar A/S ved skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Thurø som BR. |
Rederi før - efter | Forlist 1924-01-og -01-09 i Den Engelske Kanal på rejse fra Bordeaux til Sverige. Kollideret med barken OAKHURST (ID=12082). Skibet sank efter de to skibe var frigjort fra hinanden. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ID=3486) p.181: Data. Efter forliset blev besætningen, der havde fået en af OAKHURST både, optaget af S/S ASHTON af Guernsey. De skibbrudne blev landsat senere i Portsmouth. (StD-3) p.311. (Fred.) p.6 D-K: Data. |
Tidligste år | 1912 |
Seneste år | 1924 |