Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 17464 | Skibsnavn | PETROLEUM (No.) | ||||
Kend.bogstav. | - | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | TK |
BRT | 720 | NRT | - | DW | 838 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5078337 | Byg.nr. | 0091 |
Byg.år | 1911 | Værft | Kjøbenhavns Flydedok & Maskinværft A/S. Afløb 1911-10-07. Afleveret 1911-11-00. | Byg.by | København | Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.pp. 53,8 meter, Brd. 9,3 meter (Mir.) | Maskine | Dampmaskine triple expansiontype fra værftet. | ||||
Teknik | Fart 10 knob. Mat. stål. Tankskib. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | Bergen Norge | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | LUCY ESSBERGER |
Rederi | B. til Vesterlandske Petroleums Kompagni, Bergen. | Rederi før - efter | Solgt 1930 til Atlantic Tank Rhederei GmbH, Hamburg, og næ. til LUCY ESSBERGER. Overtaget 1937 af John T. Essberger, Hbrg., uden næ. Solgt 1947 til Cia Marroqui de Nav., Barcelona, og næ. til CIMSA. Solgt 1950 til Marokko og næ. til MARNA. Solgt 1959 Barcelona og næ. til CONDECISTER (fik 4 ejere med det det skibsnavn i Barcelona til 1967. Oph. 1967 på Las Palmas. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1911 | Seneste år | 1967 |