ID-nummer | 17669 |
Skibsnavn | MÆRSK HELPER |
Kend.bogstav. | OZEC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | FORSYN |
BRT | 499,86 |
NRT | 218,00 |
DW | 745 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 7235575 |
Byg.nr. | 0152 |
Byg.år | 1972 |
Værft | Aarhus Flydedok & Maskinkompagni A/S. Afløb 1971-12-01. Afleveret 1972-06-07. Reg.nr. D-1920. |
Byg.by | Århus |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 175,0 x 36,10 x 11,4 feet og 164,1 x 36,1 x 13,2 feet (LR.) |
Maskine | Diesel, 3800 iHK fra 2 stk. 8-cyl. 4SA Atlas-MaK motorer til dobbelt skrue. |
Teknik | Fart 13 knob. 1 dæk, 1 lastrum, 8 tanke. 12 pax. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | RED HAWK (Cypern) |
Rederi | B. til I/S ved D/S af 1912 A/S og D/S Svendborg A/S = APM, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1981 Belvoir Shipping Co., Limassol, og næ. til RED HAWK. Senere flere ejer og næ. 1991 til HAWK. Næ. 1991 til SEABOARD SKUA. Næ. 1995 til HORNBECK SKUA. Næ. 1997 til SKUA. Næ. 1999 til BUE SHUNA. Næ. 2000 til VEGA 1. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.574. Kontraheret på Rolandwerft, Bremen, men værftet gik konkurs, og skibet blev færdigbygget i Århus. (Mir.) Omb. 1991 til platform forsyningsskib, omb. 1999. Omb. 2012 til reparationsskib for offshore. |
Tidligste år | 1972 |
Seneste år | 2002> |