ID-nummer | 1770 |
Skibsnavn | PRINCESS OF SCANDINAVIA |
Kend.bogstav. | OWEN2 |
Sam-kode | SAM-0218 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | PA / RORO |
BRT | 15729 / 14893 / 15794 |
NRT | 7964 / 7819 |
DW | 3335 / 3200 / 2427 |
Klstr. | - |
BT | 15730 / 22528 |
NT | 8119 |
IMO | 7361324 |
Byg.nr. | 0608 |
Byg.år | 1976 |
Værft | Flender Werft AG. Afløb 1975-11-04. Afleveret 1976-04-12. Reg.nr. A-386. |
Byg.by | Lübeck |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 182,35 x 23,63 x 6,306 m (BB) 163,00 x 23,60 x 16,06 meter (LR). |
Maskine | Diesel 45600 iHK Pielstick / Lindholmen på 4 stk. 12-cyl. 4SA gearet til 2 aksler og dobbelt skrue. |
Teknik | Fart 26 knob. 4 dæk, 2 hækporte + rampe, sideport i stb. isklasse 3, 756 pax i køjer, 512 på dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TOR SCANDINAVIA |
Omdøbt til | MOBY OTTA |
Rederi | Solgt og indfl. 1981-12-01 (overt. 1981-12-10) til DFDS, København. Næ. 1991-03-16 til PRINCESS OF SCANDINAVIA. |
Rederi før - efter | Omb. 1991-01-17 til 1991-03-11 hos B+V, Hamburg. Solgt 2006 og næ. til MOBY OTTA. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | 1993 tonnage ændret fra 14893 til 15729; 1999 BT fra 21548 til 22528. (Fred.) p. 335 T. (DFDS) (Mir.) (DMA-Reg.) |
Tidligste år | 1991 |
Seneste år | 2006> |