Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLJD Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 150,92 NRT 130 / 145,10 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0007
Byg.år 1874 Værft Skibsbygmester C.C. & H.P. Hansen, Nordhavnen. Bilbrev 1874-03-31. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 96,0 x 19,6 x 10,4 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn Hans Nicolai Jørgensen, fra ny og senere flere gange -1901. Kaptajn Lauritz Clausen, 1885. Kaptajn H.V. Petersen, 1889, 1890, 1893-1894. Kaptajn H.P. Hansen, 1903.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg delt i 88-parter med skibsbygmester H.P. Hansen med 5/88-parter og er BR. Rebslager J. Anderskou, Svendborg, har 4-parter og er BR. 1895 og endnu 1901. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Sidste år i skibslisten 1903 med reder / BR. hos H.N. Jørgensen, Svendborg. Forlist 1903-03-18 på rejse fra Norge til England med granit. Strandet på Skagen Nordstrand. Skibet slået til vrag.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.65. (Flg.) 1895, 1901. (ID=491) p.92ff. Kort historie om skibets rederi, partnere og regnskab. (Fred.) p.371 A-C: Data. (StD-1) p.464.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1903