ID-nummer | 17961 |
Skibsnavn | AGERNÆS |
Kend.bogstav. | OXCC |
Sam-kode | SAM-1713 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 213 |
NRT | 133 |
DW | 310 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0168 |
Byg.år | 1939 |
Værft | Büsching & Rosemeyer. Afleveret 1939-09-00. Reg.nr. D-253. |
Byg.by | Minden |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 124,3 x 22,7 x 7,0 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 200 iHK 4-cyl. 2SA Hanseat motor. Fra 1951 233 iHK 4-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor. |
Teknik | Mat. stål, 1 dæk, 2master 1 lastrum, 1 luge, maskine og aptering agter. Fra 1958 indrettet til kreaturtransport. |
Person-info | - |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | CREMONA (Ty.) |
Omdøbt til | CREMONA |
Rederi | B. til W. Hagenah, Dornbusch Tyskland, som CREMONA. Overdraget danske stat 1946-07-24 som erstatningsleverance og næ. til AGERNÆS reg. 1947-05-23 A. KR. hos skibsreder A.E. Sørensen = AES., Svendborg. |
Rederi før - efter | Solgt 1947-11-04 A. til Sejlskibs-A/S Danmark, Svendborg, og næ. til CREMONA med KR. hos skibsreder A.E. Sørensen = AES., Svendborg. |
Referencer | ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.165 A. (Flg.) 1948 mangler. Flg. 1950 inkl. (AES-bogen 1959) p.102-105: Note om skibet + foto langs kaj og foto med sænkede master i en sluse. Skibet kunne lægge masterne helt ned og dermed passere helt op til fx Paris. |
Tidligste år | 1939 |
Seneste år | 1947 |