ID-nummer | 17965 |
Skibsnavn | POLONIA |
Kend.bogstav. | OXCD |
Sam-kode | SAM-1714 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 228 |
NRT | 143 |
DW | 330 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5271757 |
Byg.nr. | 0151 |
Byg.år | 1938 |
Værft | Skibsbygmester W. Holst, Cranz-Neuenfelde. Afleveret 1938-06-00. Reg.nr. D-251. |
Byg.by | Cranz-Neuenfelde |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 128,5 x 22,2 x 7,3 feet (kend.) |
Maskine | Diesel. 198 iHK 6-cyl. 4SA Linke-Hoffmann, Breslau motor. Instal. 1955 en 240 iHK Alpha-Diesel 4-cyl. 2SA motor. |
Teknik | Fart 15 knob (1955) 1 dæk, maskine og aptering agter, fragtskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | KRAGNÆS |
Omdøbt til | BRITANNIA (III) |
Rederi | Solgt 1948-03-09 A. til Rederi-A/S Ørkildhus, Svendborg, og næ. til POLONIA, med KR. hos skibsreder A.E. Sørensen = AES, Svendborg. |
Rederi før - efter | Solgt 1951-06-06 A. til Rederi-A/S Britannia, Svendborg, ved skibsreder A.E. Sørensen = AES, Svendborg. Næ. 1952 til BRITANNIA (III). |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.540 K. (Mir.) Krigsskadeerstatning fra Tyskland. (AES-Bogen 1959) p.105-106. |
Tidligste år | 1948 |
Seneste år | 1952 |