Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OVIC2 Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 6743,48 NRT 2537,55 DW 1500 Klstr. -
BT 10845 / 11148 / 11223 / 11434 NT 3253 / 3344 / 3367 / 3430 IMO 9007116 Byg.nr. 0156
Byg.år 1991 Værft Langsten Skip & Båtbyggeri A/S. Afløb 1991-01-19. Afleveret 1991-09-30. Bilbrev 1991-09-19. Reg.nr. A-441. Skroget bygget hos Tangen Verft, Kragerø. Byg.by Tømrefjord Byg.land Norge
Dimension 110,2 x 27,60 x 5,50 meter. Og Længde 102,82 m, Bredde 27,56 m, Dybde 7,75 m, Længde overalt 111,20 meter (hovedd.) Maskine Diesel, 13214 iHK fra 2 stk. 6-cyl. 4SA Wärtsilä motorer type 6R32E til to skruer.
TeknikFart 13,5 knob. 2 dæk, blifærge, jernbaneførge, 1250 pax, 238 bilenheder, isklasse C.
Person-info-
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Overgået 1995-11-01 R. til DSB Rederi A/S, Kbh., hjs. Helsingør. Overgået 1995-11-14 R. til Scandlines Danmark ApS, 1561 København V. Rederi
før - efter
Solgt 2010-12-09 R. til FORSEA Helsingør ApS (tidl: HH Ferries Helsingør ApS), uden næ.
ReferencerDSB. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger1993 BRT tilgår. 2002 tonnage ændret BT fra 19845 til 11148. (Fred.) p.607: Data. (DMA-Reg.) (Mir.)
Tidligste år
 
1991 Seneste år
 
2021>
Reference : Largest double-ender joins busy Scandinavian link