ID-nummer | 18034 |
Skibsnavn | VIKING (Isl.) |
Kend.bogstav. | LBCJ |
Sam-kode | SAM-1726 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 365,08 |
NRT | 223,76 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0043 |
Byg.år | 1872 |
Værft | Norddeutsche Schiffsbau Ges., Gaarden. Afleveret 1871-05-00. Bilbrev 1872-05-09. |
Byg.by | Kiel |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 147,3 x 21,0 x 13,6 / 15,7 fod, maskinrum 27,0 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 50 nHK 160 iHK fra 2-cyl. compound maskine fra Schweffel & Howaldt, Kiel. 1 kedel. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, lodret skarp stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | Eskefjord |
Reg.land | Island |
Omdøbt fra | REGINE |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1899-02-14, skødedato, til islandsk købmand Thor E. Tulinius, København, og næ. til VIKING (LBCJ) af Eskefjord / Faskrudfjord. |
Rederi før - efter | Forlist 1899-12-31 på rejse fra København til Island. Strandet ved Sandakrok og slået til vrag. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred. Ellen) p. 5. (Fred.) p.92 R + p.257 V. Ved forliset 1899 blev besætningen på 12 personer samt 3 passagerer bjærget. |
Tidligste år | 1899 |
Seneste år | 1899 |