ID-nummer | 18277 |
Skibsnavn | ARIEL |
Kend.bogstav. | NPDF |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / Skonnert 3-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 414,35 |
NRT | 260,50 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1051249 |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1865 |
Værft | Humber Iron Works. Afløb 1865-07-26. Afleveret 1865-08-23. Hovedrep. hos Kockums Malmö, attest 1875-07-22. |
Byg.by | Hull |
Byg.land | England |
Dimension | 160,8 x 21,5 x 12,4 fod, maskinrum 23,8 fod. (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 2 stk. a 50 nHK fra værftet. Til 1 skrue. + Sejl. Skonnertrigning 3-m. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 3 master, hækbyget, rundt spejl, lodret stævn. |
Person-info | Kaptajn Carl Jensen, Nyborg, 1874-. |
Reg.by | Nyborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ARIEL (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1874-04-00 fra Edward Leetham, Hull, til konsul H.W. Clausen, Nyborg. Solgt af Clausen 1875-06-00 til Nyborg D/S A/S, stiftet 1872-03-26. |
Rederi før - efter | Forlist 1882-02-08 på rejse fra Newcastle til Pillau efter stranding ud for Ossecken på Pommerns kyst. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.81:Data. Ved forliset blev besætningen å 12 mand bjærget ved hjælp af redningsbåd fra land. (Mir.) |
Tidligste år | 1865 |
Seneste år | 1882 |