ID-nummer | 18310 |
Skibsnavn | AZIRA |
Kend.bogstav. | NKDW |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnertbrig |
Brugstype | LST |
BRT | 155,63 |
NRT | 139 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1889 |
Værft | Skibsbygmester H. Gundersen. Bilbrev 1889-10-14. |
Byg.by | Gravdal |
Byg.land | Norge |
Dimension | Dybde i last 10,8 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertbrigrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. |
Person-info | Kaptajn Jeppe Oluf Thomsen, 1902-1903. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1898-12-00 til Skonnertbriggen Azira's Rederi A/S, København, ved Carl Nordstrand som KR. |
Rederi før - efter | Solgt 1906-01-27 til Oscar Ferm, Örn i Bohuslen, Sverige. Forlist 1913-10-10 på rejse fra Limhamn til Luleå med cement. Grundstødt på skær i Wasa Skærgård. Skibet slået til vrag. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.319 A-Cå: Data. Ved forliset blev besætningen bjærget ved egen hjælp og nåede Nicolaistad 1913-10-14. Forlisårsag forveksling af fyrene på Norrskärs og Skoggsudden. |
Tidligste år | 1889 |
Seneste år | 1913 |