Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1781 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT 50 NRT 34 / 32 DW - Klstr. 16,5 / 17
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1839 Værft Skibsbygmester Stephen Wood, Gateshead (ID3484) MEN Ditchburn & Mare, Deptford, London (Fred. p.203). Byg.by Gateshead, Newcastle // Deptford, London Byg.land England
Dimension 104 x 29 x 3 fod / feet? Og 97,2 x 12,4 x 5,3 feet (ID3484) Maskine Dampmaskine, 32,5 HK. fra John Penn & Sons, Greenwich.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk. Fragtskib
Person-info-
Reg.by Flensborg / Sønderborg Reg.land Tyskland / Danmark Omdøbt fra GLÜCKSTADT Omdøbt til -
Rederi Sat til salg 1849-09-00 og -10-00. Ejer 1851 P.A. Petersen, Flensborg, og næ. til FLENSBORG. Rederi
før - efter
Solgt 1851/1852 til C. Karberg, Sønderborg, hjs. Sønderborg.
ReferencerREF-12-1310. KOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(REF-12-1310) Ansøgning om erstatning for skib tabt i 3-årskrigen 1848-1852. (Prior) Detaljer. (Weber) p.165. (ID3484) p.92: Data og kilder. Der var retstvister om skibet indtil 1861.
Tidligste år
 
1849 Seneste år
 
1861>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1839 - 1849 GLÜCKSTADT - Indfl. 1840-07-19, skødedato, til Glückstadter D/S, Glückstadt, Holsten. Sat til salg 1847 på auktion. Overtaget 1848-04-09 af dansk militær i Flensborg. Sunket 1849-06-06 i Sønderborg.
1849 - 1861> - Sat til salg 1849-09-00 og -10-00. Ejer 1851 P.A. Petersen, Flensborg, og næ. til FLENSBORG.