Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFRV Sam-kode SAM-1791 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 17,46 NRT 8.75 / 9 DW - Klstr. 5,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1866 Værft Skibsbygmester S.C. Mattas, konstrueret af skibsreder Holm, Kbh. Bilbrev 1866-06-15. Omb. 1870 i København, rekonstruktionsbrev 1870-12-13. Byg.by Randers Byg.land Danmark
Dimension 59,8 x 11,1 x 3,6 fod (kend.) Efter 1870-omb.: 59,3 x 11,2 x 3,5 fod. Maskine Dampmaskine 15 nHK fra 2-cyl. maskine fra S. Frich, Århus, til agterhjul.
TeknikMat. klink af eg og fyr, 1 dæk, ingen mast, hækbygget, fladt spejl, skarp bov med stævn med skæg.
Person-info-
Reg.by Randers Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til GEORG
Rederi B. til Rederi ved Brødrene Steenberg, Randers. Omb. 1870. Rederi
før - efter
Solgt 1870-06-20 til Kaptajn A. Høy, København, og næ. til GEORG.
ReferencerORG-0. H&S registr.-
Bemærkninger(ID3484) p.149: Data og kilder. (Fred.) p.349 F: Data. Målebrev udstedt 1866-06-04 i Randers. Omb. 1870 ved Popp & Michelsen, København.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1870

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1866 - 1870 NFRV B. til Rederi ved Brødrene Steenberg, Randers. Omb. 1870.
1870 - 1874 GEORG NFRV Solgt 1870-06-20 til Kaptajn A. Høy, København, og næ. til GEORG.
1874 - 1889 LAURA NFRV Solgt 1870-06-20 til Kaptajn A. Høy, København, og næ. til GEORG. Omb. 1874 til skonnert og næ. til LAURA, hjs. Kastrup.