Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQHP Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 144,20 NRT 136,5 DW - Klstr. 65
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1863 Værft Skibsbygmester Theodor Schønau. Bilbrev 1863-07-30. Byg.by Nordby, Fanø Byg.land Danmark
Dimension 80,3 x 20,8 x 10,4 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn Hans Andersen Jørgensen, Ribe.
Reg.by Nordby, Fanø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til unævnt selskabsform ved Kaptajn Hans Andersen Jørgensen, Nordby. Overgået 1876 til Skonnerten Elises Rederi A/S, stiftet 1876-09-01 i Nordby med ovenn. fører og Firma P. Svarrer & Co., Nordby, og J. Svendsen, Sønderho. Senere flere ændringer. Rederi
før - efter
Forlist 1886-03-07 på rejse fra Maracaibo til Le Havre. Forladt af besætningen i synkefærdig stand i Atlanterhavet på position 49-19 N og 011-10 W.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.24: Data. Ved forliset blev besætningen på 5 mand optaget af barken MAGELLAN af Liverpool. (ID677) p.95: Farvefoto af skibsportræt udført af Giovanni Luzzo, Venedig, ca. 1865, af skibet med fuld sejlføring med Venedig Markuspladsen som baggrund. Fotoet er spejlvendt og ses mod bb. side. Kendingsflaget på fortoppen er P 85.
Tidligste år
 
1863 Seneste år
 
1886