ID-nummer | 18541 |
Skibsnavn | BOAS |
Kend.bogstav. | NRTB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bark |
Brugstype | LST |
BRT | 522,57 |
NRT | 507 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1857 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | Quebec |
Byg.land | Canada |
Dimension | 141,3 x 24,1 x 18,3 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Barkrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, alm, teak og fyr, 1 dæk, 3 master. Hækbygget, afrundet spejl, stævn med skæg og mandlig helfigur galion. |
Person-info | Kaptajn Pitter Pittersen, Holte. Kaptajn Mathias Jacobsen Schmidt, Helsingør. |
Reg.by | Helsingør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | BOAS (No.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1878 som havaristen BOAS af Kristianssand ved auktion til Partrederi i Helsingør med BR. hos Købmand M.J. Schmidt med ½-part og Vinhandler Wilhelm Foght, København, med ½-part. |
Rederi før - efter | Solgt 1880-08-13, skødedato, til Skibsreder A. Nylund og partnere, Åland. Udslettet af DAS 1880-04-014. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.39: Data. Skibet blev købt 1871 til W. Jost Partrederi, Kristianssand, og næ. til BOAS (NV 1871). Grundstødte 1878-03-11 på Anholt, bjærget og indkom til Helsingør. |
Tidligste år | 1857 |
Seneste år | 1880> |