Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPBR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 192,25 NRT 116,72 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1067951 Byg.nr. -
Byg.år 1872 Værft Skibsværft C.W. Dodgin & Co. Afløb 1872-03-18. Byg.by North Shields Byg.land England
Dimension 107,4 x 18,5 x 9,2 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 40 nHK Pallerson & Atkinson, Newcastle. + Sejl. Skonnertrigning 3-m.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk + halvdæk, 3 master, hækbygget, rundt spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn Jens Larsen Thomsen Smith, København. Kaptajn Harald Viggo Petersen, Kbh. Kaptajn Hans Peter Jørgensen, Rønne. Kaptajn Laurits Hansen Hillerstrøm, Kbh.
Reg.by Hasle Reg.land Danmark Omdøbt fra SCRABSTER (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til John Watson, Seaham, som SCRABSTER af Wick. Solgt 1875-04-13, skødedato i London, til Professor N.C. Frederiksen, København, og næ. til BORNHOLM, hjs. Hasle Reg. 1875-06-08 R. Rederi
før - efter
Frederiksen gik konkurs, og det viste sig, at den reeelle ejeer var Bornholms Kul- g Teglværker A/S, der ikke opfylder betingelserne for at eje skib under dansk flag. Certifikatet frataget skibet under ophold i London. Udslettet af DAS 1877-07-11 uberettiget til at føre dansk flag.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.52: Data. (Fred.) p.558 B: Data. (ID=3481) p.30: Data.
Tidligste år
 
1872 Seneste år
 
1877>