ID-nummer | 18564 |
Skibsnavn | PONY (b) |
Kend.bogstav. | NWQL |
Sam-kode | SAM-1802 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / BGS |
BRT | 20 |
NRT | 10 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1883 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | Hamburg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 39,6 x 13,9 x 7,0 maskinrum 7,9 FEET (kend.). |
Maskine | Dampmaskine 14 nHK og 60 iHK højtryksmaskine. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 1 mast, hækbygget, halvrundt spejl, skarp bov, lodret stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | NEPTUN |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1891-10-19, skødedato (byttekontrakt) til Partrederi i København ved Entreprenør Niels Christensen Monberg, og næ. til PONY, hjs. København. |
Rederi før - efter | Skibet havde 1888-1891 navnet PONY (ID=18562). Omb. 1893 til BGS. Solgt senere til Frederiksholm Tegl- og Kalkværker A/S med KR. hos V. Kähler. Solgt 1909-08-21 til ejer i St. Petersborg, Rusland. |
Referencer | KOP-2. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.190 O: Data. (Fred.) p.418 P: Data. Omb. 1893 til BGS med dimensionerne: 20 BRT, 10 NRT, 39,6 x 13,9 x 7,0 maskinrum 7,9 feet. |
Tidligste år | 1891 |
Seneste år | 1909> |