ID-nummer | 18606 |
Skibsnavn | DE FIRE SØSKENDE / DE FIRE SØDSKENDE |
Kend.bogstav. | NWJH |
Sam-kode | SAM-1858 |
Rig-Maskine | Jagt |
Brugstype | LST |
BRT | 14,13 |
NRT | 12 |
DW | - |
Klstr. | 6,75 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1869 |
Værft | Skibsbygmester F. Sparre. Bilbrev 1869-03-01. |
Byg.by | Nysted |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 36,4 x 12,6 x 5,2 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Jagtrigning. |
Teknik | Tidligere krydstoldjagt. Mat. kravel af eg, 1 dæk, 1 mast, rundgattet, glat stævn. |
Person-info | Kaptajn Simon Petersen, Emmerbølle, 1887-. Kaptajn H.P. Nielsen, Sønderho, Fanø, -1891. |
Reg.by | Rudkøbing |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | KRYDSFARTØJ NR. 21 (II) |
Omdøbt til | OLAFUR |
Rederi | Solgt 1887 på auktion i Odense til Simon Petersen, Immerbølle, næ. til DE FIRE SØSKENDE, hjs. Rudkøbing. |
Rederi før - efter | Solgt 1891-04-06 til islandsk købmand A.G. Asgeirsson, København, og næ. til OLAFUR, hjs. Isafjord, og kendingsbogstaver LBMF. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.227: Data. (JM) Kendingsbogstaverne i Rosendahl-2 er forkerte. De korrekte er NWJH. |
Tidligste år | 1887 |
Seneste år | 1891 |