Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCKS Sam-kode SAM-1866 Rig-Maskine Slup Brugstype LST
BRT 94,11 NRT - DW - Klstr. 46,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1785 Værft Skibsbygmester J. Madsen. Bilbrev 1793-10-30. Hovedrep. 1847 af skibsbygmester K. Jørgensen i København. Rekonstruktionsbrev 1847-03-27. Byg.by Sakskøbing / København Byg.land Danmark
Dimension 62,2 x 18,2 x 10,1 fod (kend.) Maskine Sejl. Sluprigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn P.E. Bidstrup, København. Kaptajn Peter Hansen Marcher, Nexø.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MARY
Rederi Ejere før 1846 ikke efterspurgt. Ejer 1846 og endnu 1869 Firma P.C. Knudtzon & Søn, København, ved enken Lucinde Knudtzon. Rederi
før - efter
Næ. 1847 til EMMY af København.
ReferencerORG-0. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.48: Data.
Tidligste år
 
1785 Seneste år
 
1847

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1785 - 1847 NCKS Ejere før 1846 ikke efterspurgt. Ejer 1846 og endnu 1869 Firma P.C. Knudtzon & Søn, København, ved enken Lucinde Knudtzon.
1847 - 1871> EMMY NCKS Ejere før 1846 ikke efterspurgt. Ejer 1846 og endnu 1869 Firma P.C. Knudtzon & Søn, København, ved enken Lucinde Knudtzon. Næ. 1847 til EMMY af København.