ID-nummer | 18664 |
Skibsnavn | ELIEZER |
Kend.bogstav. | NJVR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Topsejlsskonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 93,13 / 94 |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1872 |
Værft | Skibsbygmester Martin Dyreborg. Bilbrev 1873-04-18. |
Byg.by | Fåborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 78,6 x 19,2 x 8,7 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Topsejlskonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, afrundet spejl, glat stævn med krølle. |
Person-info | Kaptajn P.A. Birkholm, Fåborg, 1873-1875. Yderligere 5 kaptajner nævnt i (Rosendahl-2). |
Reg.by | Fåborg / København / Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Fåborg. BR. 1873 var Købmand J.J. Larsen med 2/32-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. |
Rederi før - efter | Eneejer fra 1882 Islandsk købmand J.M. Falck, København og Isafjord. Solgt 1886 til Axel Davidsen ved Firma Salomon Davidsen, København, der samme år sælger parter til flere partnere i 24-dele og skibet får fra 1886 hjs. i Svendborg. Forlist 1894-02-07 under storm ved Læsø. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.216: Data. (ID=3486) p.199-200: Data. S/h gengivelse af skibsportræt af skibet i hårdt vejr med delvis sejlføring set mod stb. side. (FaabSkib) p.166: Data. |
Tidligste år | 1872 |
Seneste år | 1894 |