Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRSV Sam-kode - Rig-Maskine Topsejlskonnert Brugstype LST
BRT 116 NRT 108,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1878 Værft Skibsbygmester S. Boas. Afløb 1878-07-13. Bilbrev 1878-08-31. Byg.by Rudkøbing Byg.land Danmark
Dimension 84,1 x 19,6 x 9,6 fod (kend.) Maskine Sej. Topsejlskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, elliptisk spejl, stævn med krølle og våbenskjold som figur.
Person-infoKaptajn Niels Hansen, Rudkøbing. E.J. Petersen, Rudkøbing. Kaptajn Emil Goth, Rudk. Kaptajn Carl lUdvig Hansen, Rudk. Kaptajn Christian Andersen, Svendborg. m.fl. nævnt i Rosendahl-2. Kaptajn C.J. Hansen og Kaptajn H.P. Henriksen fra Thurø.
Reg.by Rudkøbing / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kaptajn og fører Niels Hansen, Rudkøbing. Fra 1889 ejet af kaptajn og fører Carl Ludvig Hansen, Rudkøbing. Rederi
før - efter
Solgt 1900 til Partrederi i Thurø med BR. hos J.F. Henriksen, Thurø. På rejse 1911-11-00 fra Ljusne til Brest kæntrede skibet med dækslast af tømmer om på siden, og dækslasten blev ofret for at rtte skibet op. Nåede nødhavn i Grimstad for midlertidig rep. Fortsatte rejsen til Brest. Afgik Brest i december på rejse til Le Havre, man ankom aldrig. Borteblevet. Vraget senere fundet ved Bretagnes kyst.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.172: Data. (ID=3486) p.214 + 216: Data. Note om detaljer ved havari og forlis. (ID=3489) p.63: Data.
Tidligste år
 
1878 Seneste år
 
1911