Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCRF Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 127,94 / 128 NRT 121,50 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1869 Værft Skibsbygmester H. Christoffersen. Bilbrev 1869-06-17. Byg.by Assens Byg.land Danmark
Dimension 89,2 x 20,1 x 9,7 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Nicolay P. Møller, Assens. Kaptajn Hans Peter Jacobsen Ravn, Assens. Kaptajn R. Jensen, Rudkøbing, 1888.
Reg.by Assens / Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi med Kaptajn F.M. Møller med 5/12-part og kaptajn og fører N.P. Møller med 3/12-part, hjs. Assens. Solgt 1888 til Rudkøbing med BR. hos købmand Frederik Winding med 1/4-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Forlist 1892-01-01 kl. 1820 ud for Folkestone. Oversejlet af Orient Lines S/S OROYA af Liverpool. FYLLA sank.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.20: Data. Ved forliset omkom kaptajn R. Jensen, mens de resterened 5 besætningsmedlemmer blev bjærget over på dampskibet. (ID=3489) p.63f: Data. Kort beretning om forliset i kilden.
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1892