Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHWB Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 103,51 / 109,33 NRT 103,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1852 Værft Skibsbygmester N.H. Rasmussen. Bilbrev 1852-02-05. Jomfrurejse afsejlet 1852-05-13. Byg.by Rudkøbing Byg.land Danmark
Dimension 68,9 x 20,4 x 10,1 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, platgattet, glat stævn.
Person-infoKaptajn J.H. Pedersen. Kaptajn A. Melson. Kaptajn C.H. Schnohr, alle af Rudkøbing. Kaptajn H.L. Petersen, Akureyri.
Reg.by Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi med købmand H. Melson og kaptajn A. Melson. Overtaget 1876 af teglværksejer F. Christensen og proprietær Lefeldt. Overtaget senere samme år af kaptajn og fører J.P. Petersen, Rudkøbing. Rederi
før - efter
Forlist 1888-10-24 på rejse fra København til Island. Drev under orkanagtig storm i land ved Øfjord. Skibet slået til vrag. Udslettet af DAS 1889-02-11.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.37: Data. Ved forliset bjærgede besætningen på 6 mand sig i land på skærene, men styrmanden døde kort efter. (ID=3489) p.70f: Data. Kolliderede 1865-07-23 ud for Frederiksøen i Svendborg Havn jagten HELLEVADINE af Skårupøre, der lå for anker. Jagten sank. Skonnerten blev året efter kendt skyldig grundet utilstrækkelig udkik under sejlsætning. (Flg.) 1883.
Tidligste år
 
1852 Seneste år
 
1888