Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQLP / OWFM Sam-kode SAM-1888 / KSB-0 Rig-Maskine Galease / kvase Brugstype LST
BRT 47,51 NRT 44,22 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1876 Værft Skibsbygmester H. Hansen. Bilbrev 1876-11-08. Byg.by Svaneke Byg.land Danmark
Dimension 62,6 x 17,1 x 6,9 fod (kend.) Maskine Sejl. Galeaserigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn N.H. Jensen, København. Kaptajn F.V. Sørensen, Frederikshavn. Kaptajn A.E. Pedersen, Frh. Kaptajn Albert Steen Jensen, Kbh.
Reg.by Svaneke / Nexø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Solgt 1897-11-00 til Partrederi med BR. hos købmand Rasmus Andreas Holst, hjs. Svaneke og næ. til EGEN. Rederi
før - efter
Solgt 1921-02-00 til Partrederi med BR. hos købmand Carl Peter Signus Hansen. Fra 1932-02-00 hjs. Nexø og insttal. af motor. Solgt 1941-04-00 til købmand Hans Peter Munch, Nexø. Solgt 1941-05-00 til Rederiet Munch & Dreyer A/S, Nexø. Forlist 1941-06-15 på rejse fra Nexø til Karlskrona. Strandet på Sveriges S-kyst ved Lindö.
ReferencerKSB-04-0004. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(KSB-04-0004 = H&S 1996:1225) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Rosendahl-2) p.67. (ID=3481) p.45: Data. Ved forliset blev besætningen bjærget i egen båd.
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1941

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1876 - 1897 DEN BORNHOLMSKE EG NQLP B. til Partrederi med BR. hos kaptajn og fører N.H. Jensen med 6/8-part og hjs. Svaneke. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Fra 1880 hjs. Frederikshavn. Omb. 1897 i Kolding til type LST.
1897 - 1941 NQLP / OWFM Solgt 1897-11-00 til Partrederi med BR. hos købmand Rasmus Andreas Holst, hjs. Svaneke og næ. til EGEN.