Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWZN Sam-kode SAM-1889 Rig-Maskine Skonnert / SMH Brugstype LST
BRT 44 NRT 29 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1894 Værft Skibsbygmester R. Schrøder. Reg.nr. J-759. Byg.by Horsens Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 6,8 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Dieselmotor instal. 1923.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Gunnar Sommer, Nexø, til forliset.
Reg.by Nørresundby / Nexø Reg.land Danmark Omdøbt fra THALIA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1934-08-00 til G.A.E. Nielsen, Nørresundby, og næ. til ELIEZER, hjs. Nørresundby. Rederi
før - efter
Solgt 1941-07-00 til Rederiet Munch & Dreyer I/S, Nexø, uden næ., hjs. Nexø. Forlist 1942-11-26, da skibet sprang læk ud for Tejn, vejret forværredes, og skibet drev ind til 50 m fra kysten ved Tejn, hvor det sank.
ReferencerKOP-2. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=3481) p.48: Data. (Flg.) 1899, p.59. + 1931, p.134. + 1935 p.122. Ved forliset blev besætningen bjærget af båd fra land.
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1942

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1894 - 1930 NATIONAL NGSH B. til kaptajn og fører A.C. Larsen, Bandholm, som NATIONAL.
1930 - 1934 THALIA NQRH / OWZN Indfl. 1930-03-00 fra Grundsund, Sverige, til rederi ved O.M. Andersen, Ålborg, og næ. til THALIA.
1934 - 1942 OWZN Solgt 1934-08-00 til G.A.E. Nielsen, Nørresundby, og næ. til ELIEZER, hjs. Nørresundby.